مشخصات فنی و امکانات پراید 131

مشخصات فنی و امکانات پراید 131

آیا می دانید مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۳۱ کدام است؟ آیا با این امکانات آشنایی دارید؟ آیا تا کنون به مشخصات و امکانات پراید ۱۳۱ توجه کرده ۱ید؟ از مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۳۱ که مختص این خودرو می باشد، می توان به اسب بخار برابر با ۶۳ و ۱۰۳ نیوتن بر متر اشاره کرد. قدرت موتور پراید ۱۳۱ به وسیله یک جعبه دنده به چرخ های مقابل منتقل می شود که به صورت پنج سرعته دستی می باشد. شتاب این سندان کوچک شهری از صفر تا صد با یک موتور چهار سیلندری و با ظرفیت ۱۰۳ لیتر اولیه در هر ۱۵ ثانیه تنظیم می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۳۱ بپردازیم و شما را با این اتومبیل تولید داخلی آشنا کنیم.

 

آشنایی با پراید ۱۳۱

اگر قصد دارید با مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۳۱ آشنایی داشته باشید، باید بگوییم که این پراید هم زمان با دو مدل دیگر پراید یعنی مدل ۱۱۱ و ۱۳۲ تولید و به بازار عرضه شد، بنابراین مانند آن ها دارای پیشرانه ام ۱۳ می باشد. قدرت و گشتاور پراید ۱۳۱، برابر با ۶۳ اسب بخار و برابر با ۱۰۳ نیوتن بر متر می باشد. قدرت موتور پراید ۱۳۱ به وسیله نوع جعبه دنده به چرخ های مقابل انتقال داده می شود که ۵ سرعته دستی می باشد. پراید ۱۳۱ دارای شتاب صفر تا صد برابر با موتور چهار سیلندری و ظرفیت ۱.۳ لیتری اولیه برابر با ۱۵ ثانیه می باشد. حداکثر سرعتی که این خودرو می‌ تواند در هر کیلومتر بر ساعت طی کند، برابر با ۱۶۰ است.

 

از این لحاظ می‌ توان گفت که پراید ۱۳۱ جز خودروهای کند محسوب می شود، اما به هر حال این پراید نیز یکی از پرطرف دارترین خودروهای شرکت سایپا است که افراد زیادی از آن حمایت می کنند. امروزه رانندگان زیادی برای خودروهای پراید خود مانیتور تصویری نصب می‌ کنند. مانیتور تصویری پراید یکی از آپشن های جذاب بر روی انواع و اقسام خودروها می‌ باشد که امکان نصب کردن آن بر روی پراید نیز وجود دارد. یعنی شما می‌ توانید هر نوع مانیتور دلخواهی را انتخاب کرده و آن را بر روی پراید نصب کنید. مانیتورهای وینکا از جذاب‌ ترین آپشن ها هستند و امکانات بسیار زیادی دارند که در صورت نصب کردن می‌ توانید از آن‌ ها بهره‌ مند شوید.

 

مشخصات فنی پراید ۱۳۱

برخی از مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۳۱ به شرح زیر هستند:

  1. محور محرکه پراید دیفرانسیل جلو است.
  2. حجم موتور آن برابر با ۱۳۲۳ سی سی می باشد.
  3. نوع موتور آن ام ۱۳ است.
  4. حداکثر قدرت پراید ۱۳۱ برابر با ۶۳ اسب بخار در هر ۵۲۵۰ دور بر دقیقه می باشد.
  5. حداکثر گشتاور پراید ۱۳۱ برابر با ۱۰۸ نیوتن بر متر و در حدود ۲۷۵۰ دور بر دقیقه است.
  6. شتاب خودرو برابر با ۱۴.۵ ثانیه می باشد.
  7. حداکثر سرعت خودرو برابر با ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است.
  8. این خودرو ۴ سیلندر دارد.
  9. تعداد سوپاپ خودرو ۸ عدد است.
  10. انتقال خودرو قدرت پراید برابر با ۵ سرعته دستی می باشد.
  11. مصرف سوخت خودرو به صورت ترکیبی و حدود ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است.
  12. نحوه استاندارد در برابر آلاینده ها یورو ۴ می باشد.\
  13. سیستم فرمان خودرو هیدرولیکی است.
  14. سیستم تعلیق جلو خودرو به صورت مک فرسون فنر لول می باشد.
  15. سیستم تعلیق عقب پراید ۱۳۱ نیمه مستقل است.
  16. نوع بدنه پراید سندان کوچک است.
  17. نوع رینگ فولادی است.
  18. نوع شاسی خودرو به صورت یکپارچه می باشد.
  19. ترمز جلو به صورت دیسکی و ترمز عقب به صورت کسی است.
  20. ابعاد و اندازه پراید ۱۳۱
  21. حال که با مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۳۱ آشنا شدید، بهتر است ابعاد و اندازه های آن را نیز بدانید که عبارت هستند از:
  22. طول برابر با ۳۹۳۵ میلی متر
  23. عرض برابر با ۱۶۰۵ میلی متر
  24. ارتفاع برابر با ۱۴۵۵ میلی متر
  25. فاصله بین محورهای عقب و جلوی آن برابر با ۲۳۴۵ میلی متر
  26. وزن خالص خودرو برابر با ۹۱۵ کیلوگرم
  27. حجم مخزن سوخت برابر با ۴۰ لیتر
  28. قطر رینگ خودرو ۱۳ اینچی
  29. چرخ های عقب و جلو به صورت R13  165/65
  30. حجم صندوق عقب خودرو برابر با ۳۶۰ لیتر
  31. ظرفیت تعداد سرنشینان خودرو ۵ نفر

 

طراحی ظاهری پراید ۱۳۱

فیس و طراحی ظاهری پراید ۱۳۱ بسیار مشابه ۲ مدل ۱۱۱ و ۱۳۲ می باشد و تغییرات بسیار جزئی و مختصری نسبت به پرایدهای صندوق دار صبا داشته است. چراغ های قسمت جلوی پراید حالت کشیده و شبیه به کریستال است، چراغ های راهنمای آن نیز که در گوشه های سپهر قرار گرفته است در داخل قرار دارد. طرح سپر جلوی این پراید کاملاً تغییر پیدا کرده است. اگر از نمای جانبی به پراید نگاه کنیم فقط یک چراغ راهنما به قسمت بالای گلگیرهای آن اضافه شده است اما بقیه شمایل و شکل ظاهری همان پراید ثابت حفظ شده است. از دیگر مشخصات ظاهری این نوع پراید تغییر جزئی و بسیار کم در قسمت چراغ های عقب و اضافه شدن مه شکن ها به این خودرو می باشد.

 

طراحی داخلی

مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۳۱ داخل آن طراحی خاص خودش را دارد. البته بدنه و ظاهر آن تغییر جزئی نسبت به انواع دیگر پراید پیدا کرده است، اما طراحی داخلی آن کامل متفاوت است. این نوع از طراحی برای نخستین بار برای پراید ۱۴۱ در نظر گرفته شد، اما بعدها به نوع ۱۳۱ آن نیز رسید. قسمت کابین جلو ورودی ها و داشبورد پراید از نو طراحی شده و خطوط منحنی به جای خطوط صاف دیده می شود، کیلومتر شمار خودرو نیز به صورت آنالوگ است و علاوه بر صفحه دایره ای شکل آن یک صفحه دیجیتالی کوچک جهت سرعت و دور موتور تعبیه شده است.

 

با وجودی که طراحی جدید پراید ۱۳۱ در واقع نمای داخلی و کابین را نو نوار کرده است اما از آن جایی که در این ساختار از پلاستیک خشک استفاده شده است چندان مورد توجه نیست، چون صندلی های جدیدی بر روی این پراید به کار گذاشته شده است و کمی راحت تر از صندلی های انواع پیشین پراید می باشد. این سندان کوچک گنجایش ۵ نفر را دارد، اما قسمت عقب خودرو برای نشستن سه نفر مقداری تنگ و کم جا به نظر می رسد.

 

جمع بندی

مواردی که عنوان کردیم تنها مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۳۱ نیست و این پرایدها امکانات دیگری نیز دارند و می توان آپشن های مختلفی مانند مانیتور تصویری را بر روی آن ها نصب کرد. علاوه بر آن امکان نصب کردن مسیریاب و ردیاب های نیز برای خودرو پراید وجود دارد. اگر شما هم قصد خرید و نصب کردن برخی از آپشن ها را بر روی پراید خودداری می توانید لوازم مورد نیاز خودتان را از فروشگاه وینکا ایران تهیه کنید. فروشگاه وینکا ایران ارائه کننده بسیاری از لوازم یدکی و جانبی خودروها، مانیتورهای صوتی و تصویری و غیره می باشد و نماینده رسمی و انحصاری برند وینکا در کشورمان است. بنابراین برای خرید هر نوع وسیله ای برای خودرو پراید به فروشگاه وینکا ایران مراجعه کنید.

برچسب ها:

وینکا
6 مرداد 1403
مقالات مرتبط
جدیدترین ها
لوازم جانبی