مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۱۱

مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۱۱

آیا می دانید مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۱۱ کدام است؟ آیا با این نوع پراید آشنایی دارید؟ آیا امکانات و آپشن های پراید ۱۱۱ را می شناسید؟ وقتی صحبت از مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۱۱ می‌ شود در واقع هدف ویژگی‌ ها و مشخصاتی می باشد که این نوع اتومبیل را از دیگر خودروهای موجود در بازار متمایز می سازد. پراید ۱۱۱ یکی از پرطرف دارترین پرایدهای موجود در بازار است که ساله است بر روی خط تولید شرکت سایپا قرار گرفته است. آخرین مدل آن نیز هاچبک است. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۱۱ بپردازیم.

 

آشنایی با پراید ۱۱۱

برای آن که مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۱۱ را بشناسید، ابتدا باید با این نوع پراید آشنایی داشته باشید. پراید ۱۱۱ ساله است که بر روی خط تولید شرکت سایپا قرار گرفته و شکل و شمایل آن به مرور زمان دچار تغییراتی شده بود. آخرین مدل این نوع از پرایدها هاچبک است. طراحی ظاهری ساده، مصرف سوخت بسیار پایین، قیمت مناسب نگه داری و تعمیرات کمدموجب شده بود که پراید ۱۱۱ یکی از پرطرف دارترین و پرفروش ترین خودروهای تولید داخل باشد.

 

این نوع از پراید در ۷ تیپ مختلف به فروش رسید که این تیپ ها به لحاظ ظاهری و آپشن ها برخی تفاوت ها را با یک دیگر داشتند. آخرین تیپ این نوع پراید، هاچبک کوچک سایپا می باشد که در سال ۹۲ تولید و به بازار عرضه شد. تولید این نوع از پراید تا سال ۹۶ نیز ادامه داشت. البته یک بار دیگر در سال ۹۷ تولید خودرو هاچبک کوچک سایپا از سر گرفته شد و تا سال ۹۹ نیز ادامه داشت. این خودرو نیز مانند هر نوع خودروی دیگری مزایا و معایبی را دارد. از مزایای آن می‌ توان به:

قطعات یدکی فراوان و در دسترس

هزینه های تعمیر و نگه داری کم

بازار پر رونق

مصرف سوخت بسیار کم

هم چنین از معایب آن می‌ توان کیفیت متوسط در تولید و امنیت ایمنی نسبت پایین آن را نام برد.

مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۱۱

مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۱۱ عبارت هستند از:

  1. دارای موتور ام ۱۳ و چهار سیلندری
  2. حجم برابر با ۱.۳ لیتری
  3. قدرت ۶۳ اسب بخار
  4. دارای استانداردهای آلاینده‌ ها برابر با یورو سه
  5. نوع موتور خودرو خطی بنزینی
  6. تعداد سوپاپ خودرو ۸ عدد
  7. تنفس خودرو به صورت طبیعی
  8. گشتاور خودرو برابر با ۱۸۰ نیوتن بر متر
  9. گیربکس خودرو ۵ سرعته دستی
  10. محور محرک خودرو دیفرانسیل های جلو
  11. شتاب خودرو برابر با ۱۳.۴ ثانیه
  12. حداکثر سرعت خودرو به صورت کیلومتر بر ساعت برابر با ۱۷۰
  13. مصرف سوخت خودرو برابر با ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
  14. فرمان خودرو هیدرولیکی
  15. بدنه خودرو به صورت هاچبک
  16. نوع رینگ خودرو فولادی

 

ظرفیت ها و ابعاد خودرو

حال که با مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۱۱ آشنا شدید، در این قسمت برخی از ظرفیت ها و ابعاد آن را نیز مورد بررسی قرار می دهیم که به شرح زیر می باشد:

  1. طول خودرو برابر با ۳۶۷۳ میلی متر می باشد.
  2. عرض خودرو برابر با ۱۶۰۵ میلی متر می باشد.
  3. ارتفاع خودرو برابر با ۱۴۵۵ میلیمتر می باشد.
  4. فاصله محورها در پراید ۱۱۱ برابر با ۲۳۴۵ میلی متر است.
  5. وزن خالص خودرو برابر با ۹۰۵ کیلوگرم است.
  6. ظرفیت خودرو برابر با ۵ نفر می باشد.
  7. ظرفیت صندوق عقب خودرو ۳۶۰ لیتر است.
  8. حجم مخزن سوخت خودرو ۴۰ لیتر است.
  9. قطر رینگ خودرو برابر با ۱۳ اینچ می باشد.

 

آپشن‌ ها و امکانات پراید ۱۱۱

آپشن ها و امکانات پراید ۱۱۱ به شرح زیر است:

این پراید با وجودی که بسیاری از آپشن های به روز و جذاب مانند کروز کنترل، کنترل کشش، کنترل پایداری و غیره را ندارد، اما امکاناتی را نیز دارا می باشد که عبارت هستند از:

  • ترمز ضد قفل
  • مجهز به کیسه هوا
  • امکان نصب کردن مانیتورهای تصویری
  • امکان نصب کردن سنسور دنده عقب
  • امکان نصب کردن مسیری و پا و غیره

 

طراحی ظاهری پراید ۱۱۱

در بیان مشخصات فنی و امکانات پراید ۱۱۱ طراحی ظاهری آن جالب توجه است. در واقع آن چه که به عنوان نسخه جدید پراید ۱۱۱ دیده می شود، همان مدل هاچبک پراید ۱۳۲ می باشد. خودرو در واقع با همان شکل و شمایلی که سال ها قبل در دیگر کشورها تولید شده بود، در کشور ما نیز به تولید رسید. البته کمی ظاهر آن نسبت به مدل های قدیمی تغییر پیدا کرده است. در قسمت جلو پنجره، چراغ های عقب، چراغ های جلو، سپر عقب، شیشه عقب و صندوق عقب تغییرات ایجاد شده است، اما نمای جانبی آن هیچ گونه تغییری ندارد با وجودی که این تغییرات موجب شده است ظاهر آن به روز تر باشد، اما همان حالت قدیمی خودش را هم چنان حفظ کرده است.

 

طراحی داخلی پراید ۱۱۱

کابین داخل پراید نیز مانند ظاهر آن دچار تغییراتی شده است. داشبورد کامل تعویض شده و دیگر مانند سابق به شکل مستطیل نیست. تمام المان هایی که در طراحی داخلی کابین به کار رفته است به شکل دایره ای شکل هستند، اما برای ساخت داخل پراید ۱۱۱ پلاستیک سخت به کار رفته است که ظاهری بی کیفیت به آن بخشیده است. البته این ظاهر با توجه به قیمت های مقرون به صرفه و پایین آن توجیه پذیر می باشد. در واقع از کوچک ترین خودروهایی می باشد که در بازار موجود است. به همین دلیل ما انتظار خودروهای پیشرفته و کابین های جادار را از آن نداریم. همچنین امکان نصب مانیتور پراید روی آن نیز وجود دارد. در صورتی که به دنبال خرید مانیتور هستید. باید بدانید که مانیتور وینکا از جمله معدود ترین مانیتورهای هست که روی این خودرو نصب می شود.

 

صندلی جلو فضای کافی جهت نشستن سرنشین و راننده دارد، اما فضای عقب ماشین محدود است و معمولاً گنجایش سه نفر را ندارد. اگر قصد خرید لوازم یدکی و آپشن های پراید ۱۱۱ را دارید می توانید آن ها را از فروشگاه وینکا ایران تهیه کنید. فروشگاه وینکا ایران نمایندگی رسمی شرکت وینکا در کشورمان می باشد که بسیاری از لوازم جانبی و یدکی خودروها و همین طور برخی آپشن‌ ها مانند مانیتورهای تصویری را عرضه می کند. جهت خرید شما نیز می توانید این شرکت بزرگ را انتخاب کنید.

برچسب ها:

وینکا
21 اردیبهشت 1403
مقالات مرتبط
جدیدترین ها
لوازم جانبی