نحوه اتصال مانیتور ماشین به اینترنت

نحوه اتصال مانیتور ماشین به اینترنت

نحوه اتصال مانیتور ماشین به اینترنت 

صاحبان خودرو اغلب از ناتوانی خود در اجرای راحت برخی از برنامه ها آزرده خاطر می شوند.در اینجا با روش های اتصال مانیتور ماشین به اینترنت آشنا شوید دلایل زیادی برای استفاده صاحبان خودرو از اینترنت در حین رانندگی وجود دارد. بچه‌های صندلی عقب می‌توانند در سفرهای طولانی فیلم تماشا کنند و رانندگان می‌توانند هر روز صبح در راه رفتن به محل کار به پادکست یا موسیقی مورد علاقه‌شان گوش دهند. با این حال، صاحبان خودرو اغلب از این که نمی توانند برخی از برنامه ها را به راحتی در خودرو اجرا کنند، اذیت می شوند و این اغلب به دلیل نحوه دسترسی اینترنت به خودرو و نحوه توزیع آن است.

 

 تلفن های هوشمند عملکردهای بسیار مفیدی را در اختیار کاربر قرار می دهند که با توجه به اینکه اتصال به اینترنت از طریق راه حل های مربوط به شرکت‌های تولید کننده خودرو در خودرو نیز قابل استفاده است. برای خرید مانیتور خودرو از مانیتورهای هوشمند وینکا استفاده کنید و برای تهیه آنها می توانید به فروشگاه وینکا ایران مراجعه کنید تا مانیتورهای بسیار با کیفیت را به شما عرضه کند. این فروشگاه انواع مانیتور خودرو مانند مانیتور پژو پارس، مانیتور ساینا، مانیتور تیبا و ... را عرضه می کند.

 

روش های متصل شدن مانیتور خودرو به اینترنت

سیم کارت داخلی

شرکت های بین المللی علاوه بر آنتن خودرو، به سیم کارت تعبیه شده در خودرو نیز متکی هستند که دریافت خدمات اینترنتی را بهبود می بخشد. همه خودروهای مدرن دارای سیم کارت کارخانه هستند تا در مواقع اضطراری تماس برقرار کنند. بنابراین شرکت های تولید کننده می توانند خودروهای خود را به اتصال دیتای موبایل مجهز کنند تا بتوان از آنها برای سرگرمی استفاده کرد. و این اولین گام اتصال مانیتور ماشین به اینترنت است.

 

مشتریان اغلب در سه سال اول امکان استفاده رایگان از خدماتی مانند داده های ترافیکی لحظه ای، پیش بینی آب و هوا یا جستجوی پمپ بنزین را دارند.این سیستم ها علاوه بر امکان استفاده از برنامه های کاربردی گوشی های هوشمند، امکان دسترسی از راه دور به خودرو را نیز دارند. برای فعال کردن عملکرد گرمایش یا نشان دادن مکان ماشین.

 

WLAN بی سیم

علاوه بر امکان ایجاد شبکه WLAN بی سیم از طریق سیم کارت داخلی دیگر، اما این عملکرد در برخی از شرکت های خودروسازی وجود ندارد. عیب چنین خدماتی این است که مشتری نمی تواند شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن همراه را انتخاب کند، علاوه بر این که انتخاب بین تعرفه ها اغلب بسیار محدود است.

 

تعداد بسیار محدودی از شرکت‌های خودروسازی به سیم‌کارت‌های رومینگ متکی هستند که امکان ورود به شبکه‌های مختلف تلفن همراه را فراهم می‌کند، علاوه بر این، اکثر سیستم‌ها به کاربر اجازه استفاده از سیم‌کارت خود را نمی‌دهند. بعد از سیم کارت این راه اتصال مانیتور ماشین به اینترنت است.

 

بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد راه حل یکپارچه خودرو، تعرفه سیستم ارتباط داده را با یک بسته کوچک تست کنید تا کاربر بتواند بررسی کند که آیا شبکه انتخاب شده توسط سازنده و تعرفه های خاص با اهداف کاربر مطابقت دارد یا خیر.

 

نقطه دسترسی LTE موبایل

 یکی دیگر از راه‌های اتصال مانیتور خودرو به اینترنت از طریق نقطه دسترسی LTE موبایل است: چنین تجهیزاتی به فندک وصل می‌شوند و مانند یک روتر کوچک کار می‌کنند. چنین تجهیزاتی با سیم کارت عرضه می شود و روتر کوچک با سرعت 150 مگابیت در ثانیه کار می کند و اتصال اینترنت را برای حداکثر 10 دستگاه جانبی فراهم می کند.

 

سیم کارت دیتا اغلب ارزان تر از سیم کارت های تلفن های هوشمند است که امکان ارتباط تلفن همراه و ارتباط داده را فراهم می کند و برخلاف سیستم های یکپارچه در خودرو، کاربر در اینجا مجبور است با کابل  برق های اضافی در کابین خودرو سروکار داشته باشد. و از دیگر معایب این سیستم ها عدم بهبود کیفیت دریافت آن است.

 

هنگامی که از تلفن هوشمند به عنوان نقطه دسترسی به اینترنت استفاده می شود، همین امر صدق می کند. معمولاً کاربر به آنتن نصب شده در خودرو دسترسی ندارد و تقریباً هیچ گوشی هوشمندی امکان اتصال آنتن خارجی را فراهم نمی کند. .

 

کاربری که به گوشی هوشمند خود به عنوان نقطه دسترسی به اینترنت متکی است، باید گوشی هوشمند خود را در بهترین مکان ممکن قرار دهد. گوشی‌های هوشمند زمانی که روی داشبورد مستقیماً زیر شیشه جلو قرار می‌گیرند، بهترین کیفیت دریافت را ارائه می‌کنند.

 

این محدوده بهترین منطقه برای دریافت سیگنال های GPS است، هرچند سیگنال ها در داخل خودرو کمی ضعیف هستند. از آنجایی که بدنه فلزی خودرو از مسافران در برابر صاعقه محافظت می کند، سیگنال های تلفن همراه همچنان می توانند به آن نفوذ کنند. از آنجایی که آنها به صورت امواج الکترومغناطیسی متفاوت منتشر می شوند.

 

و اگر کاربر بخواهد نگهدارنده های تلفن های هوشمند و روترهای کوچک را رها کند و سیستمی در خودرو تعبیه نشده باشد، می تواند ماشین خود را بعداً به یکی از سیستم های موجود در فروشگاه های وینکا مجهز کند.دسترسی به گوشی هوشمند و آنتن خودرو.

 

برخی از مدل ها ی وینکا دارای شیار سیم کارت داخلی هستند تا کاربر بتواند همچنان از چند سیم کارت قرارداد گوشی هوشمند استفاده کند یا سیم کارت دیتا را با قراردادی خاص نصب کند.از دیگر مزایای این پیشنهادها کاهش تشعشعات الکتریکی داخل کابین خودرو

 

کیفیت دریافت سیگنال

صرف نظر از اتصال مانیتور ماشین به اینترنت، یک مینی روتر، یک گوشی هوشمند یا تجهیزات جانبی، کیفیت دریافت سیگنال به پوشش شبکه تلفن همراه بستگی دارد.

 

 دریافت شبکه LTE در بزرگراه ها و شهرهای بزرگ خوب شده است، اما ممکن است موضوع در مناطق روستایی متفاوت به نظر برسد و تفاوت های قابل توجهی بین شرکت های ارائه دهنده خدمات تلفن همراه وجود دارد.

 

سرعت رانندگی بر کیفیت دریافت شبکه تلفن همراه در داخل خودرو تاثیری نمی‌گذارد، زیرا در هنگام رانندگی با سرعت 130 کیلومتر در ساعت، تا زمانی که مربوط به برقراری تماس تلفنی یا ارسال منظم باشد، هیچ اختلالی وجود ندارد.

 

سرعت انتقال داده هنگام استفاده از برنامه های سرگرمی اهمیت بیشتری پیدا کرده است و عامل تعیین کننده در اینجا کیفیت پوشش شبکه تلفن همراه است که به تعداد دکل های انتقال مربوط می شود.

نسل پنجم فناوری  برای ارتباطات تلفن همراه چیزی را تغییر نخواهد داد. زیرا سرعت انتقال داده در شبکه  G5  بالاتر است، که به سلول‌های بیشتر و کوچک‌تری برای پوشش شبکه خوب نیاز دارد.

 

برچسب ها:

وینکا
6 مرداد 1403
مقالات مرتبط
جدیدترین ها
لوازم جانبی