چگونه مانیتور خود را ریست کنیم

چگونه مانیتور خود را ریست کنیم

امروز مانیتور تصویری خودرو یکی از لوازم های ضروری و اصلی خودرو می باشند که خیلی از امکانات بسیار عالی را در اختیار ما قرار می دهند و ما از این مانیتور ها برای کارهایی مانند مدیریت خودرو مثل عیب یابی، سیستم تهویه و دوربین های مخصوص خودرو استفاده کنیم و هنگامی که این مانیتور ها خراب میشوند و یا مشکلاتی برای آنها ایجاد می شود باعث میشوند که مشکلاتی نیز برای راننده به وجود آورند پس نگهداری و عیب یابی این مانیتور ها کار بسیار مهمی برای راننده می باشد چون این مانیتور ها برای سرگرمی و نمایش فیلم ها و همچنین برای مکان یابی ها از آنها استفاده می شود. و عملا به دنبال ریست مانیتور خودرو و خروج از این مشکلات هستیم. ما امروز در سایت مارکتینک وینکا ایران طریقه و نحوه این کار را به شما توضیح خواهیم داد.

طریقه ریست کردن مانیتور خودرو

مانیتور هایی که در خودروها به کار می روند به علت های گوناگون دچار ایراد می شوند مانند ایراد های برقی و یا حرارت بالا و یا رطوبت که باعث خرابی آن ها می شوند که خیلی از این ایرادها ایراد های ساده ای میباشند و میتوان با ریست مانیتور خودرو و بازگشت به تنظیمات کارخانه این مشکلات برطرف شوند. اما با توجه به اینکه مدل های گوناگونی در بازار وجود دارد و نحوه ریست کردن آنها متفاوت است ما در اینجا به نحوه ریست کردن آنها برای شما می پردازیم. اکثر مانیتورهای به کار رفته در خودروها از نوع ویندوز هستند و سیستم عامل آنها از نوع wince می باشد که روش های مختلفی برای ریست کردن آنها وجود دارد که مادر زیر با آنها می پردازیم.

روش اول ریست مانیتور خودرو

یکی از روش های ریست مانیتور خودرو باز کردن بست باتری خودرو می باشد این کار را باید در هنگامی که خودرو خاموش است انجام دهیم و باید توجه داشته باشید که حتما باید خودرو خاموش باشد. که  اگر خودرو روشن باشد هنگامی که بست باطری را برمیداریم باعث می شود که ولتاژ دینام بالا برود و این کار باعث خراب شدن لوازم الکترونیکی خود را نیز می شود. در هنگامی که خودرو خاموش است یکی از بسته های مثبت یا منفی را به مدت یک دقیقه آزاد کنیدتا در این موقع مانیتور خودرو ریست بشود

این روش برای اکثر ماشین ها عملی است چه مانیتور پراید، مانیتور پژو پارس و مانیتور پژو 207 باشد. ما به شما توصیه می کنیم که اگر امکان دارد هنگامی که بست باتری را باز کردید آن را به مدت ۱۰ دقیقه وصل نکنید چون این کار باعث می شود که ایسیو خودرو نیز ریست شود و همچنین باعث می شود که خودرو کارکرد عالی تری داشته باشد و همچنین مصرف سوخت خودرو نیز تنظیم میشود و دیگر ایرادات برقی خودرو نیز رفع میشود.

روش دوم

در این روش یا روش دوم ریست مانیتور خودرو روشی است که اگر مانیتور خود را میتوانید از داشبورد خودرو باز کنید سوکت برقی که در پشت به مانیتور وصل است را آزاد کنید و آن را به مدت یک دقیقه به مانیتور وصل نکنید و به این ترتیب سوکت برق را آزاد میکند و بعد از یک دقیقه آن را وصل کنید که این کار باعث می شود که مانیتور خودرو شما به راحتی ریست شود. این روش هم برای مانیتور رانا و مانیتور دنا هم به خوبی عمل می کند.

روش سوم ریست کردن مانیتور خودرو

در این روش که دقت بیشتری هم لازم است به اینگونه است که در بیشتر مانیتورهای فابریک که بر روی خودرو ها نصب شده است یک سوراخ ریزی در روی این مانیتور ها وجود دارد که در کنار آن به انگلیسی ریست نوشته شده است و معمولاً در گوشه های مانیتور قرار دارد این سوراخ ریز هنگامی که ان را پیدا کردید می توانید با یک سوزن یا یک خلال دندان و یا یک وسیله ای که نوک باریک داشته باشد به داخل سوراخ فشار دهید که در هنگامی که شما دارید سنجاق یا همان وسیله ای که در دست دارید فشار می دهید وجود کلید در داخل سوراخ را احساس می کنید.

در این هنگام باید کلید ریست مانیتور ماشین را به مدت ۲ ثانیه نگه دارید باید توجه داشته باشید که در صورت نگه داشتن زیاد این کلید یا بیش از چند ثانیه باعث ایجاد مشکل در دستگاه شما می شود و مانیتور شما آسیب می بیند پس باید توجه داشته باشید که فشار دادن دکمه ریست بیشتر از ۲ ثانیه نباشد در هنگامی که شما کلید ریست را فشار داده اید و نگه داشته اید صفحه دستگاه شما خاموش می شود و بعد از چند ثانیه به صورت اتوماتیک روشن می شود و به این طریق با راحتی میتوانید مانیتور دستگاه خودرو خود را ریست کنید و به حالت اول بازگردانید.

روش ریست کردن مانیتور فابریک اندروید

در مانیتور اندروید که بر روی خودرو شما نصب شده است به چند روشی که در بالا ذکر شد ریست می شوند ولی برای ریست کردن حافظه و ریست نرم افزار اندروید میتوانید از روش های زیر استفاده کنید

در این روش ریست مانیتور خودرو هنگامی که مانیتور فابریک خودرو شما روشن می باشد با استفاده از از منوی دستگاه وارد قسمت تنظیمات کارخانه مانیتور شوید و تنظیمات بازگشت به کارخانه را انتخاب کنید و در صورتی که دستگاه شما رمز عبور نداشته باشد به صورت خودکار خاموش و روشن می شود و همانگونه که گوشی های موبایل خود را ریست میکنیم و بازگشت به کارخانه میزنید این کار نیز ممکن است به مدت ۱۰ دقیقه نیز طول بکشد تا مانیتور به حالت اول باز گردد.

اما در صورتی که بر روی دستگاه شما رمز قرار گرفته باشد می توانید به سراخ تعمیر کار مانیتور  مراجعه کنید تا در آنجا تکنسین های مجرب که در آن وجود دارد دستگاه مانیتور شما را ریست کنند و با خیالی راحت و بدون هیچ گونه مشکلی مانیتور شما ریست می شود.

و در پایان به شما توصیه می کنیم که از مانیتور های وینکا در خودرو خود استفاده کنید چون این مانیتور ها دارای کیفیت بالا می باشند و بسیار کم دچار مشکل می شوند و اگر برای خرید قصد دارید می توانید به فروشگاه وینکا ایران مراجعه کنید تا به راحتی محصول خود را خریداری کنید.

مانیتور وینکا از آن دسته مانیتور هایی هستند که بسیار عالی کار می کنند و دارای کیفیت بسیار بالایی هستند که ما می توانیم برای اینکه مانیتوری بسیار با کیفیت را در اختیار داشته باشیم از فروشگاه های وینکا این مانیتور ها را بر روی خودرو خود نصب کنیم تا با خیالی راحت از این مانیتور ها و همچنین مزایای آن برخوردار شویم.

رمز ریست مانیتور ماشین

در برخی اوقات که مانیتور خودرو هنگ می کند یا تنظیمات آن به هم می ریزد، نیاز پیدا می کنیم که رمز ریست مانیتور ماشین را وارد کنیم و آن را ریست نماییم تا دوباره مثل روز اول برای ما کار کند.

مانیتور های فابریک خودرو به دلایل گوناگون مانند مشکلات برقی یا حرارت بالا و یا رطوبت ممکن است دچار مشکل شوند.بسیاری از این ایراد ها جزء مشکلات ساده بوده و ممکن است با ریست کردن و باز گردانی به تنظیمات اولیه کارخانه این ایراد ها برطرف شود.

در همین رابطه خوب است بدانید که رمز ریست مانیتور ماشین برند وینکا عدد ۳۳۶۸ است. به این منظور کافی است که در بخش ریست وقتی از شما رمز ریست مانیتور خواسته می شود عدد 3368را وارد کرده و به راحتی مانیتور ماشین خود را به حالت تنظیمات اولیه کارخانه باز گردانید.

به علاوه خوب است بدانید که که تمام نرم افزار هایی که روی مانیتور ماشین شما وجود دارند، نیاز به آپدیت و به روز رسانی در بازه زمانی های متناوب دارند. مانند تمام نرم افزارهای دیگر بر روی موبایل یا تبلت شما که در بازه زمانی های مختلف آن ها را آپدیت می کنید، آپدیت و به روز رسانی نرم افزار های نصب شده بر روی مانیتور ماشین نیز موجب عملکرد بهتر آن ها می ‌شود.

به همین منظور تنها لازم است مانیتور خودروی خود را خاموش کنید و با یک سوزن دکمه ریست آن را بزنید تا حافظه سیستم پاک شود. سپس مانیتور را روشن کنید و منتظر آپدیت و به روز رسانی برنامه ها و نرم افزار ها باشید. این فرایند ممکن است تا ده دقیق به طول بی انجامد.

رمز تنظیمات کارخانه مانیتور

بسیاری از اوقات ممکن است مشکلاتی برای مانیتور های خودرو پیش بیاید که برای رفع آن مجبور به ریست دستگاه و وارد کردن رمز تنظیمات کارخانه مانیتور باشید. برخی از این مشکلات که با زدن رمز تنظیمات کارخانه مانیتور حل می شوند، عبارتند از : ارور دادن مکرر مانیتور بدون دلیل، ثابت ماندن تصویر لوگو روی مانیتور، کار نکردن مانیتور، خطا های ویندوزی، هنگ کردن و مواردی از این قبیل که کار کردن با پخش تصویری را متوقف می کند.

در چنین حالتی بهترین کار این است که دستگاه مولتی مدیای خودروی خود را یک بار ریست کنید تا بتوانید مجدداً از آن استفاده کنید. به منظور ریست کردن مانیتور های خودرو مارک وینکا کافی است از یک سوزن استفاده کنید. یک سوراخ به اندازه سوزن مخصوص ریست روی دستگاه تعبیه شده است که به کمک آن می‌ توانید پخش تصویری ماشین را ریست نمایید. با زدن دکمه ریست حافظه دستگاه پاک می شود و سپس می ‌توانید دستگاه را روشن کرده و منتظر باشید تا نرم افزار ها و برنامه ها آپدیت و به روز رسانی شوند.

روش دیگر برای رمز ریست مانیتور ماشین جدا کردن سر باطری ماشین است. شما می توانید زمانی که خودرو خاموش است، برای بازگرداندن تنظیمات کارخانه مانیتور، سر باطری خودرو را جدا کنید. فقط دقت کنید که در زمان خاموشی خودرو این کار را انجام دهید تا قطعات الکترونیکی ماشین آسیب نبیند. جدا شدن سر باطری می تواند برای یک دقیقه انجام شود تا مانیتور ریست شود. پس از ده دقیقه شما می توانید سر باطری را مجدداً نصب کنید تا کار کند.

روش دیگر برای برگرداندن تنظیمات کارخانه مانیتور، درآوردن سوکت برق اصلی مانیتور است که این کار را هم باید به مدت یک دقیقه انجام دهید.

رمز مانیتور اندروید چینی

بدیهی است که رمز مانیتور اندروید چینی در مدل های مختلف مانیتور ها متفاوت باشد. به عنوان مثال برای وارد کردن رمز مانیتور اندروید چینی مدل 2700 دیجیتال دکمه mode band تراک جلو یا تراک عقب دکمه های ۵، ۱، ۲، س،۳ ،۴، ۵، ۶۱۲، ۳ سریع زده شود و در این حالت رمز مانیتور می شود عدد ۱۲۳۴ که باید به ترتیب وارد شود.

در مدل hc409مانیتور خودرو دکمه پاور و دکمه چهار را همزمان به مدت سه دقیقه فشار داده دهید و سپس هر رمزی را که مایل بودید، وارد نمایید. در مانیتور ماشین با مدل ۳۲۰۰ رمز مانیتور با سریال ۵ شروع می شود. سپس دکمه تیونر بالا و بعد دکمه تیونر پایین و کلید ۱٫۲٫و رمز چهار تا ۱۱۱۱ می شود.

در مانیتور های برای وارد کردن رمز مانیتور باید به ترتیب ۶ ۵ ۴ ۱ ۲ ۳ و دکمه ولوم به سمت داخل فشار داده شود و دکمه ها سریع زده شود.

در مانیتور های ماشین با مدل ۳۶۰۱/۸۲ برای رمز زدن مانیتور باید دستگاه در حالت رادیو یا پخش موزیک باشد. سپس با نگه داشتن دکمه رادیو و دکمه ۱ به مدت دو ثانیه، هر زمانی که عبارت کد ظاهر شد، هر رمزی که مایل بودید وارد کنید.

در مانیتور های ماشین مدل ۹۱۰۰ برای رمز مانیتور دکمه پاور و دکمه چهار را باید همزمان به مدت دو دقیقه فشار دهید تا علامت cood بیاید. در این زمان هر رمز دلخواه را می توانید وارد کنید. در صورتی کهcood دو بر روی صفحه ظاهر شد، همان عدد قبلی را وارد کنید.

نحوه ریست مانیتور شاهین

برای ریست کردن مانیتور شاهین (Shahin)، می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید:

ریست فیزیکی:

الف. خاموش کردن مانیتور: با فشردن دکمه روشن/خاموش روی مانیتور، آن را خاموش کنید.

ب. قطع منبع برق: کابل برق مانیتور را از پریز برق جدا کنید و صبر کنید تا هر گونه بار الکتریکی که درون مانیتور ممکن است باقی بماند تخلیه شود.

ج. وصل منبع برق: کابل برق را دوباره به پریز برق متصل کنید.

د. روشن کردن مانیتور: دکمهٔ روشن/خاموش را دوباره فشار داده و مانیتور را روشن کنید.

ریست تنظیمات مانیتور شاهین:

الف. وارد منوی تنظیمات: با استفاده از دکمه‌های روی مانیتور، وارد منوی تنظیمات شوید.

ب. جستجوی گزینه "ریست" یا "تنظیمات کارخانه" (Factory Reset): در منوی تنظیمات، به دنبال گزینه‌هایی مانند "ریست"، "بازنشانی" یا "تنظیمات کارخانه" بگردید. احتمالاً در بخشی با نام "تنظیمات عمومی" یا "تنظیمات پیشرفته" قرار دارد.

ج. اعمال ریست: با استفاده از دکمه‌های منوی تنظیمات، گزینه "ریست" را انتخاب کنید و تایید کنید. ممکن است برای تایید، باید دکمه‌هایی مانند "تایید" یا "OK" را فشار دهید.

توجه داشته باشید که روش‌های ریست ممکن است بسته به مدل و ساختار مانیتور شاهین متفاوت باشند. بهتر است قبل از انجام هرگونه تغییری در تنظیمات، دفترچه راهنمای مربوط به مانیتور خود را مطالعه کنید و در صورت لزوم با پشتیبانی فنی شاهین تماس بگیرید

برچسب ها:

وینکا
25 اردیبهشت 1403
مقالات مرتبط
جدیدترین ها
لوازم جانبی