معرفی مهم ترین آپشن های ال 90

معرفی مهم ترین آپشن های ال 90

آیا می دانید آپشن های ال ۹۰ کدامند؟ آیا با آپشن های متعدد این خودروی جذاب آشنایی دارید؟ آیا تا کنون از برخی از آپشن های آن مانند مانیتور تصویری استفاده کرده اید؟ آپشن های ال ۹۰ شامل برخی امکانات رفاهی در داخل خودرو می باشند که موجب آسایش و رفاه بیش تر سرنشینان و راننده می شوند. آپشن های ال ۹۰ موجب شده اند که این اتومبیل یکی از بهترین اتومبیل های موجود در بازار باشد و طرف داران زیادی پیدا کند. این آپشن ها متعدد و مختلف هستند که در این مقاله به بررسی برخی از پرکاربردترین آن ها مانند مانیتور تصویری ال ۹۰ می پردازیم.

 

آپشن های ال ۹۰

آپشن های ال ۹۰ که در واقع به نوعی از مدل آپشن های این خودرو اطلاق می‌ شود شامل ترمزهای ABS، ایربگ جلو، تهویه مطبوع دستی، فرمان هیدرولیک، تنظیم چراغ های جلو از داخل کابین، چراغ های مه شکن جلو و عقب و غیره می باشد. امروزه مدل های مختلفی از اتومبیل ال نود در بازار وجود دارد که هر کدام دارای آپشن‌ ها و امکانات متفاوتی می باشند. با وجودی که از برخی آپشن های به روز و مدرن در داخل این اتومبیل خبری نیست، اما برخی از مدل ها نسبت به انواع دیگر امکانات بهتری دارند که از آن جمله می‌ توان به فرمان هیدرولیک، کیسه و کولر هوا، چراغ های مه شکن جلو و عقب، کامپیوتر سفری، ریموت، آینه ها، تنظیم ارتفاع برای صندلی راننده، چراغ نقشه خوان، قابل تنظیم بودن پشت سری های صندلی، شیشه های برقی، رینگ های آلومینیومی و غیره را نام برد که نسبت به دیگر اتومبیل ها از کیفیت بهتری برخوردار هستند. بنابراین آن چه که موجب تفاوت این اتومبیل از بسیاری دیگر از اتومبیل های موجود در بازار می باشد آپشن های ال ۹۰ است.

 

آپشن های قابل نصب بر روی خودرو ال ۹۰

آپشن های قابل نصب کردن برای این خودرو هستند عبارت می باشند از:

مانیتور تصویری ال ۹۰

شاید بتوان مانیتور تصویری خودرو را از جذاب‌ ترین آپشن های ال۹۰ دانست که امکانات بسیار زیادی را در اختیار راننده قرار می دهند. در واقع با نصب کردن  مانیتور ال 90 سیستم صوتی خودرو ارتقا پیدا کرده و امکانات به روز آن در اختیارتان قرار می گیرد. مانیتورها ابعاد و اندازه های گوناگونی دارند و با نصب کردن آن می توان از امکانات مختلفی مانند مسیریاب های آنلاین و آفلاین، نمای عقب اتومبیل از طریق دوربین، اطلاعات گوناگون خودرو و غیره بهره مند شد. مانیتور تصویری ال نود می تواند فایل های تصویری را به صورت پخش آنلاین از حافظه داخلی یا از وبسایت ها و یا از طریق متصل شدن به usb برای شما فراهم کند.

 

به هر حال هوشمند بودن مانیتورهای تصویری می تواند برای شما بسیار جذاب باشد، به طوری که می توانید تلویزیون را به صورت کامل آنلاین مشاهده کنید و با نصب کردن انواع نرم افزارها و اپلیکیشن ها از برنامه های مختلف آن بهره مند شوید.

 

کروز کنترل

از دیگر آپشن های قابل نصب بر روی ال نود کروز کنترل است. ثابت نگه داشتن سرعت خودرو این امکان را به راننده خواهد داد که بدون هیچ گونه نیازی به عوامل خارجی و به دلخواه خودشان خودرو را در موقعیت و وضعیت مشخص و معینی نگه دارند. کروز کنترل به رانندگان کمک می کند که بدون استفاده کردن از پدال گاز و یا دیگر دکمه های کنترل سرعت اتومبیل خود را به طور دقیق تنظیم کرده و سپس نگه دارند. در واقع کروز کنترل از آپشن های ال ۹۰ محسوب می‌ شود که بسیار هم پرکاربرد است.

 

سیستم کیلس استارت

از دیگر آپشن های ال نود می توان به سیستم کیلس استارت اشاره کرد که نام های دیگری مانند استارت دکمه ای بدون کلید، استارت بدون کلید و کلید هوشمند معروف است و با کمک یک کارت و کلید هوشمند کار می کند.

 

یعنی راننده تنها باید سوییچ را به همراه خود داشته باشد و نیازی به استفاده از آن نیست. از مهم ترین مزیت هایی که این آپشن دارد این است که راحتی و امنیت بالا را برای خودروی شما رقم می زند، چون با وجود این آپشن سارقان نمی‌ توانند خودرو شما را باز کرده و حتی اگر شیشه خودرو را بشکنند موفق به روشن کردن آن نخواهند شد.

 

کلید صندوق پران

بر روی درب صندوق خودرو ال ۹۰ دستگیره یا دکمه ای جهت باز کردن صندوق وجود ندارد. بنابراین هنگام استفاده از آن باید ابتدا خودرو را خاموش کرده و با سوئیچ درب صندوق را باز کنید. به این ترتیب اگر سوئیچ در داخل صندوق جا مانده باشد و در صورتی که یدکی نداشته باشید، راننده مجبور می شود که کلید دیگری برای آن بسازد تا بتواند درب صندوق را باز کند. این مشکلات در خودرو ال نود دیده می شود اما یکی از آپشن های ال نود که قابل نصب بر روی آن می باشد و این مشکل را می تواند حل کند کلید صندوق پران است.

 

آینه تاشو برقی

از دیگر آپشن های ال ۹۰ قابلیت نصب کردن آینه تاشو برقی می باشد. این آینه های تاشو آسیب کم تری در مواجهه با خطر می‌ بینند و قابل تا شدن هستند، یعنی هنگامی که درب اتومبیل را باز کنید آینه به طور کاملا خودکار باز شده و وقتی که خودرو را پارک کنید، آینه نیز جمع می شود. این آینه ها تنها با فشار یک دکمه جمع خواهند شد. با نصب کردن آن دیگر نباید نگران پارک کردن خودرو در مکان های شلوغ و باریک باشید.

 

سیستم رادار نقطه کور

با نصب کردن سیستم رادار نقطه کور در واقع یکی از آپشن های ال نود جذاب را نصب کرده اید که می تواند ایمنی راننده را افزایش دهد. با این آپشن می‌ توانید به راحتی مسیر خودتان را تغییر دهید و تصمیم درستی را در حین رانندگی اتخاذ کنید. این آپشن معمولاً در داخل آینه های بغل قرار می گیرد و دارای نشانگر قرمز یا زرد است که این دو نشانگر می توانند هشدارهای لازم را در هنگام رانندگی به رانندگان بدهند، بنابراین در بسیاری از حوادث رانندگی از بروز خطرات احتمالی پیشگیری می کنند.

 

مشخصات و ویژگی های خودرو ال ۹۰

برخی دیگر از آپشن های ال ۹۰ که این خودروها را متمایز از بسیاری از خودروها می کند، عبارت هستند از:

  1. فرمان هیدرولیک
  2. مجهز بودن به ایربگ برای سرنشینان جلو و راننده
  3. سیستم ABD ضد قفل
  4. دارای سیستم های توزیع کردن متعادل نیروی ترمز در ۴ کانال
  5. مجهز بودن به ترمز دیسکی در قسمت جلو و ترمز کاسه ای در قسمت عقب
  6. قابلیت تنظیم کردن صندلی راننده با توجه به گودی کمر و تنظیم کردن ارتفاع آن
  7. سیستم تهویه مطبوع دستی
  8. دارای سیستم صوتی جهت رادیو پخش
  9. دارای شیشه های بالابر اتوماتیک و برقی در قسمت جلو و عقب
  10. تنظیم کردن برقی آینه های جانبی خودرو
  11. چراغ های مه شکن در قسمت جلو و عقب
  12. چراغ نقشه خوان
  13. تنظیم کردن زاویه نور چراغ ها از داخل اتاق
  14. مجهز به چراغ خطر سوم
  15. ایموبیلایزر
  16. مجهز به کامپیوتر سفری
  17. دارای مانیتور با صفحه نمایشگر لمسی
  18. بمانیتور تصویری با صفحه نمایشگر لمسی از ۷ تا ۱۰ اینچ
  19. قابلیت تنظیم کردن قفل مرکزی به صورت کنترل از راه دور
  20. مجهز به سنسورهای دنده عقب
  21. مجهز به کروز کنترل

 

آپشن های ال ۹۰ متنوع هستند. برخی از آپشن های قابل نصب را شما می توانید از فروشگاه وینکا ایران تهیه کنید. وینکا ایران ارائه کننده انواع و اقسام آپشن های خودروها از جمله آپشن های ال ۹۰ است. همچنین شما می توانید خرید مانیتور پراید، مانیتور 206، مانیتور پژو پارس و دیگر انواع مانیتور را از این فروشگاه انجام دهید.

برچسب ها:

وینکا
6 مرداد 1403
مقالات مرتبط
جدیدترین ها
لوازم جانبی