مشخصات و آپشن های تیبا

مشخصات و آپشن های تیبا

آیا با مشخصات و آپشن های تیبا آشنایی دارید؟ آیا می دانید این خودرو چه آپشن هایی دارد؟ آیا می دانید امکان نصب کردن چه نوع آپشن هایی بر روی خودرو تیبا وجود دارد؟ آپشن های خودرو تیبا به برخی امکانات رفاهی این خودرو گفته می‌ شود که آسایش و راحتی بیش تر رانندگان را به همراه داشته باشد. در واقع امروزه آپشن های متفاوتی مانند مانیتور تصویری بر روی انواع خودروها وجود دارند که موجب شده اند رانندگان از آن ها برای کارهای مختلفی استفاده کنند. همین آپشن ها موجب تفاوت قیمت چشم گیری در بین خودروهای مختلف نیز می شوند. ما در این مقاله قصد داریم موضوع آپشن های تیبا را بررسی کنیم.

 

آشنایی با خودرو تیبا

اگر قصد آشنایی با آپشن های تیبا را دارید، ابتدا باید با این نوع خودرو نیز آشنایی داشته باشید. خودرو تیبا در سال ۱۳۸۷ توسط شرکت خودروسازی سایپا به عنوان نخستین خودروی ملی این شرکت معرفی شد که البته در زمان تولید نام آن مینیاتور بود، سپس با نام تیبا در دسترس عموم مردم قرار گرفت. برخی از ویژگی های طراحی داخلی و خارجی خودرو تیبا عبارت هستند از:

طراحی خارجی

تیبا را می توان در رده ماشین های ساب کامپکت معرفی کرد که بر اساس پلتفرم ایکس ۲۰۰ طراحی و ساخته شده است. از لحاظ ظاهری طراحی این خودرو بهتر از خودروهای پراید می باشد، اما در برابر بسیاری از خودروهای خارجی مانند خودروهای چینی هیچ گونه جذابیت و نقطه قوتی بر روی خودرو دیده نمی شود. چراغ های جلو پنجره کوچک و چراغ های مثلثی ظاهر خوبی به خودرو داده است و خطوط منحنی جانبی و سپرهای یکپارچه این خودرو را متفاوت از خودرو پراید جلوه می دهد. یعنی هیچ گونه طراحی خارجی بر روی این خودرو تولید داخل پیاده نشده است و البته نسبت به قیمت ارزان آن می توان گفت که این طراحی تقریباً قابل قبول است.

 

امکانات و طراحی داخلی

در قسمت داخلی بر روی داشبورد ماشین از پلاستیک خشک استفاده کرده‌ اند که پس از گذشت مدت زمانی صدای خشکی این پلاستیک واقعا گوش خراش خواهد بود. این موضوع را می توان از نقاط ضعف خودرو تیبا دانست. اتاق خودرو تیبا هیچ گونه تفاوت چشم گیری با خودرو پراید ندارد. از جمله تجهیزات داخل خودرو می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سیستم کیسه های هوا جهت سرنشینان جلو و راننده
  2. دارای سیستم تهویه مطبوع
  3. مجهز به چراغ های جلو با قابلیت های تنظیم کردن زاویه نور
  4. آینه های بغلی تاشو با قابلیت های تنظیم کردن از اتاق خودرو
  5. مجهز به سیستم ضد سرقت
  6. مجهز به ریموت با قفل مرکزی
  7. مجهز به گرمکن های قسمت شیشه های عقب
  8. چراغ های مه شکن عقب، جلو و هم چنین چراغ های خطر سوم
  9. مجهز به ریموت های کنترل
  10. دارای رادیو پخش و usb
  11. جا لیوانی بر روی قسمت کنسول جلو خودرو
  12. ساعت دیجیتالی
  13. تنظیم کردن ارتفاع صندلی های جلو و صندلی راننده
  14. دارای کمربند ایمنی در قسمت جلو
  15. قابلیت تنظیم کردن برف پاک کن
  16. دارای سیستم باز کردن درب باک و هم چنین صندوق خودرو از داخل اتاقک
  17. مجهز به چراغ های هشدار دهنده جهت عیب یابی موتور

 

آپشن های تیبا

برای آشنایی با آپشن های تیبا ابتدا چند نمونه از آن ها را برای شما معرفی می کنیم که به شرح زیر هستند:

مجهز به سیستم مالتی مدیا یا مانیتورهای تصویری

سیستم های مالتی مدیا از جمله جذاب ترین و پرطرف دارترین آپشن ها برای خودروهای مختلف از جمله خودرو تیبا می باشند. در واقع نصب کردن یک مانیتور تصویری بر روی خودرو، شما را از دیگر ضبط صوت های قدیمی بی نیاز می کند و علاوه بر آن امکانات بسیار زیادی را در اختیارتان قرار می دهد. مثلاً شما می توانید انواع برنامه ها و اپلیکیشن ها را بر روی این مانیتور وینکا نصب کرده و در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید که یکی از این اپلیکیشن ها مسیریاب یا ردیاب های آفلاین و آنلاین می باشد. از دیگر کاربردهای منحصر به فرد و خاص مانیتور تصویری ها امکان ارتباط دادن آن به وسیله بلوتوث با گوشی های موبایل ios و اندروید می باشد.

یعنی شما می توانید تماس های خودتان را در روی صفحه نمایشگر مانیتور تیبا انتقال داده و بدون بر دست گرفتن موبایل به مکالمه بپردازید. علاوه بر آن مانیتور تصویری امکان پخش کردن فایل های صوتی، امواج رادیویی با طول موج های متفاوت، ویدیوها، اپلیکیشن ها و غیره را به شما می دهد. علاوه بر آن می‌ توانید از گیرنده های دیجیتالی و تلویزیون نیز به وسیله این مانیتورها استفاده کنید. با وجودی که شرکت سایپا ممکن است مانیتور را به عنوان آپشن بر روی خودرو تیبا نصب نکرده باشد، اما امکان نصب کردن آن پس از خرید خودرو وجود دارد.

  1. دوربین های دید عقب
  2. سنسور پارک کردن خودرو یعنی سیستم هشدار دهنده موانع در هنگام دنده عقب
  3. آینه برقی جانبی
  4. دارای تریم داخلی مشکی رنگ و صندلی چرم به صورت دو رنگ
  5. دارای قسمت جلو زیرپایی و کفی صندوق سه بعدی
  6. شیشه های دودی
  7. استیکر و پنجره های آب کروم
  8. دارای شیشه های بالابرهای برقی در قسمت عقب
  9. سیستم های هشدار دهنده ضد سرقت
  10. ایموبیلایزر
  11. نگه دارنده های مناسب صندلی کودک

 

مشخصات فنی تیبا

علاوه بر اپشن های تیبا این خودرو دارای برخی مشخصات نیز می باشد که البته همین مشخصات نیز می‌تواند جزو آپشن های تیبا محسوب شود که عبارت هستند از:

  1. فرم بدنه به صورت هاچ بک یا سندان صندوق دار
  2. حجم موتور برابر با ۱۵۰۳ سی سی
  3. تعداد سیلندرهای خودرو دارای ۴ عدد سیلندر خطی
  4. حداکثر توان موتور برابر با ۸۷ اسب بخار در هر ۵۳۰۰ دور بر حسب دقیقه
  5. حداکثر گشتاور خودرو برابر با ۱۲۸ نیوتن متر در هر ۴۰۰۰ بر حسب دقیقه
  6. سیستم های سوخت رسانی به صورت انژکتور پاششی و چند نقطه ای
  7. نوع فرمان هیدرولیک
  8. سیستم تعلیق جلو به صورت مک فرسون
  9. جعبه دنده به صورت ۵ سرعته دستی
  10. ترمز جلو از نوع دیسکی
  11. ترمز عقب از نوع کیسه ای
  12. مصرف سوخت به صورت ترکیبی ۶.۹۵ لیتر بر حسب هر ۱۰۰ کیلومتر
  13. ظرفیت باک برابر با ۴۱ لیتر
  14. وزن خودرو برابر با ۱۰۱۵ کیلوگرم
  15. طول خودرو ۴۱۰۵ میلی متر
  16. عرض خودرو ۱۶۴۱ میلی متر
  17. ارتفاع خودرو برابر با ۱۴۸۴ میلی متر
  18. فاصله بین محورها برابر با ۲۴۱۰ میلی متر
  19. حجم صندوق خودرو برابر با ۳۶۷.۵ لیتر

 

خرید آپشن های تیبا

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم خودروهای ساخت داخل بسیاری از آپشن ها را ندارند. بنابراین برای برخورداری از آپشن های تیبا مانند آپشن مانیتور تصویری، سنسور دنده عقب و غیره باید آن ها را پس از خرید خودرو خریداری کرده و بر روی خودرو خود نصب کنید. برای خرید هر کدام از این آپشن ها مانند مانیتور تصویری می توانید به فروشگاه وینکا ایران مراجعه کنید. وینکا ایران فروشگاهی بزرگ است که نمایندگی رسمی و معتبر شرکت وینکا در کشورمان نیز می باشد. بنابراین اگر قصد خرید اجناس اورجینال و اصل با قیمت های مناسب و مقرون به صرفه را دارید وینکا ایران یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

برچسب ها:

وینکا
19 اردیبهشت 1403
مقالات مرتبط
جدیدترین ها
لوازم جانبی