مشخصات و ویژگی های رانا

مشخصات و ویژگی های رانا

آیا با آپشن های رانا آشنایی دارید؟ آیا می دانید خودرو رانا چه نوع آپشن هایی دارد؟ آیا تا کنون از آپشن های متفاوت این خودرو استفاده کرده اید؟ وقتی صحبت از آپشن های رانا می‌ شود در واقع منظور امکانات رفاهی و ویژه این خودرو می باشد که جهت آسایش و امنیت بیش تر سرنشینان طراحی و بر روی خودرو نصب شده است که از جمله این نوع امکانات رفاهی می توان به مانیتورهای تصویری اشاره کرد. خودرو رانا یکی از پرطرف دار ترین خودروهای تولید ایران خودرو می باشد و می توان آن را سومین خودروی ملی ایران خودرو دانست. ما در این مقاله قصد داریم به آپشن های رانا بپردازیم.

 

آشنایی با خودروی رانا

طراحی خودرو رانا بر پلتفرم پژو ۲۰۶ از نوع صندوق دار یا همان پلتفرم ایکس x12 می باشد، چون به لحاظ طراحی ظاهری شباهت بسیار زیادی به خودرو ۲۰۶ دارد. البته بیش تر شباهت این دو خودرو از نمای جانبی آن دیده می شود، چون قسمت های عقب و جلو خودرو تغییراتی در جلو پنجره، چراغ ها و سپر ایجاد شده است و متفاوت با پژو ۲۰۶ می باشد. در قسمت جلویی خودرو رانا چراغ های چهار ضلعی تقریباً کشیده در قسمت جلوی پنجره قرار گرفته است که کاملا مشبک است. بین این چراغ ها و مه شکن ها مقداری فضای خالی وجود دارد. مه شکن ها نیز با زاویه های تقریبا مایلی در امتداد چراغ های جلو واقع شده اند و در بین آن ها نیز مجرای هوای افقی وجود دارد.

 

قسمت جانبی خودرو رانا نسبت به ۲۰۶ تغییر زیادی نداشته است، جز این که آینه های بغل از نوع طراحی شده و موجب زیبایی بیش تر این خودرو می شود. قسمت عقب خودرو نیز چراغ های چهار ضلعی و متفاوتی دارد که به دور ستون های صندوق عقب منحنی شده‌ اند. سپر جدید رانا در مقایسه با خودرو ۲۰۶ جالب تر و جذاب تر است. در داخل کابین رانا تفاوت چندانی دیده نمی شود، چون از نوعی پلاستیک بی‌ کیفیت و خشک استفاده شده است و در این باره شباهتی به پژو ۲۰۶ ندارد. رویه درب ها و داشبورد تغییر پیدا کرده و جذابیت‌ های خودرو ۲۰۶ را ندارد. غربیلک فرمان و خودرو رانا طرح سه شاخه دارد. پنل های پشت فرمان از طراحی و المان های خاص و چشم‌ نوازی برخوردار نیست. با وجودی که فضای کافی جهت سرنشینان جلو وجود دارد، اما جای پای آن نیز مناسب نمی باشد. ظرفیت صندوق خودرو رانا نیز برابر با ۴۰۰ لیتر است.

 

امکانات رفاهی و آپشن های رانا

خودرو رانا امکانات ایمنی و آپشن هایی مانند قفل مرکزی یا ریموت، ایموبیلایزر، قابلیت تنظیم کردن ارتفاع کمربند ایمنی جهت سرنشینان و غیره را دارد. بنابراین می توان آپشن های رانا و امکانات رفاهی آن را به شرح ذیل عنوان کرد:

  1. مجهز بودن به ریموت با قفل مرکزی
  2. مجهز بودن به سیستم ایموبیلایزر
  3. دارای کمربند ایمنی برای سرنشینان قسمت جلو
  4. قابلیت تنظیم کردن ارتفاع کمربند
  5. مجهز به سنسورهای دنده عقب
  6. دارای فرمان از نوع تلسکوپی
  7. دارای سیستم های قطع کننده خودکار سوخت خودرو
  8. مجهز به کیسه هوا برای راننده و سرنشینان قسمت جلو
  9. مجهز به سیستم های ترمز ضد قفل
  10. نوع ترمز از جنس دیسکی و خنک شونده ترمز عقب و جلو دیسکی

 

سیستم های صوتی و رادیو پخش

سیستم های صوتی و رادیو پخش خودروی رانا از جمله آپشن های رانا محسوب می‌ شود که کیفیت فوق العاده بالایی دارد و قادر است طول موج های مختلف FM و AM را با فرکانس های بالایی پخش کند، بدون آن که هیچ گونه نویزی در پخش صدا وجود داشته باشد.

 

آینه های برقی جانبی

از دیگر آپشن های رانا آینه های برقی جانبی خودرو می باشد که به طور اتومات باز و بسته می شوند. این مدل از آینه ها موجب می‌ شود که در هنگام عبور و مرور خودروها از کنار خودرو مورد نظر آینه ها کم تر دچار آسیب شود.

 

شیشه های بالابر برقی بر روی درب ها

  نوع شیشه های روی درب ها بالابر برقی است و به راحتی با استفاده از یک دکمه بالا و پایین می شود که بسیار راحت تر از شیشه های نوع ساده می باشد.

 

مانیتور تصویری

یکی از آپشن های رانا که در واقع از جذاب ترین و پر استفاده ترین آپشن های این خودرو و دیگر خودروها محسوب می‌ شود مانیتور تصویری آن می‌ باشد. با وجودی که خودروسازهای داخلی بر روی بیش تر خودروها این آپشن را حذف کرده‌ اند، اما امکان نصب کردن مانیتور تصویری رانا بر روی خودرو رانا وجود دارد، یعنی رانندگان مانیتور مورد نظرشان را می تواند خریداری کرده و سپس آن را بر روی خودرو رانا نصب کنند.

 

این مانیتورهای وینکا از آن جهت جذاب و محبوب هستند چون امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهند و امکان نصب کردن انواع اپلیکیشن ها، نرم افزارها و برنامه های مختلف بر روی آن وجود دارد و علاوه بر آن رانندگان می‌ توانند انواع سیستم پخش صوتی، پخش ویدئو، اپلیکیشن‌ ها، بلوتوث، اینترنت، نصب کردن انواع شبکه های اجتماعی، نصب کردن مسیریاب های آفلاین و آنلاین و غیره را بر روی این مانیتور داشته باشند.

 

نمایشگر دمای محیط

نمایشگر دمای محیط از دیگر آپشن های رانا است که در داخل این خودروها وجود دارد و می تواند در محیط های مختلف راننده و سرنشینان را از میزان بالا و پایین شدن دما آگاه سازد.

 

امکان باز شدن درب صندوق عقب از اتاق خودرو

با یک دکمه و بدون پیاده شدن از ماشین می توانید صندوق عقب خودرو را باز کنید که در واقع این نوع باز کردن نوعی آپشن محسوب می شود و بر روی خودروهای رانا نیز پیاده شده است.

 

تنظیم کردن صندلی سرنشین و راننده

صندلی های خودرو رانا طوری تعبیه شده اند که امکان تنظیم کردن آن ها به سمت عقب و جلو به طور کاملا مکانیکی وجود دارد. پشت سری های صندلی نیز قابل تنظیم کردن هستند. تفاوت بین دو تیپ ای ال و ال ایکس در واقع مربوط به همین آپشن ها می باشد. کیفیتی که کابین در تیپ ال ایکس دارد قطعاً بهتر از نوع ای ال می باشد.

 

سنسور عقب

سنسور عقب نیز یکی دیگر از آپشن‌ های رانا است که در واقع از آپشن های پرکاربرد اتومبیل ها محسوب می‌ شود. با استفاده از این سنسور راننده به راحتی می تواند در جهات مختلف حرکت کرده و در هنگام دنده عقب رفتن و برخورد با موانع و اشیا آگاه باشد. این سنسور در صورت برخورد با هر نوع مانعی راننده را آگاه می کند.

 

شیشه های بالابر برقی

در قسمت عقب خودرو  شیشه های بالابر برقی وجود دارند و آن نیز به صورت بالابر برقی هستند و به راحتی راننده می تواند با استفاده از یک دکمه آن ها را بالا و پایین کند.

 

نمایشگرهای کامپیوتر سفری

از دیگر آپشن های رانا نمایشگر کامپیوتر سفری است که بر روی داشبورد اتومبیل قرار گرفته است. از این کامپیوتر نیز افراد علاقه‌ مند می‌ توانند در طول سفر و طی رانندگی کردن طولانی مدت استفاده کنند.

 

بلندگوی روی درب عقب

بر روی درب های عقب خودرو رانا از تیپ ال ایکس بلندگوهایی تعبیه شده است که جهت پخش صوت مورد استفاده قرار می‌ گیرند و از جمله آپشن های رانا محسوب می شود. البته نوع ای ال فاقد این بلندگوها می باشد.

برخی دیگر از آپشن های رانا عبارت هستند از:

  1. کیسه های هوا برای سرنشینان جلو و راننده
  2. مجهز به ایموبیلایزر
  3. مجهز به ریموت یا با قفل مرکزی
  4. مجهز به کمربند ایمنی جهت سرنشینان جلو
  5. مجهز به فرمان تلسکوپی
  6. مجهز به سنسورهای دنده عقب
  7. مجهز به سیستم های قطع کردن سوخت به طور خودکار
  8. مجهز به تهویه دستی
  9. دارای سیستم های صوتی و رادیو پخش پیشرفته با فرکانس های بسیار خوب و بالا
  10. دارای مه شکن های عقب و جلو
  11. قابلیت تنظیم کردن ارتفاع نور در چراغ های بخش جلو از داخل خودرو
  12. مجهز به سیستم های روشنایی جهت ترک کردن خودرو
  13. مجهز به آینه جانبی راهنمادار و برقی
  14. دارای شیشه های بالابر برقی
  15. تنظیم کردن دستی صندلی سرنشین جلو و راننده
  16. تنظیم کردن قسمت پشت سری صندلی های جلو
  17. دارای داشبورد و کنسول بزرگ تر با طراحی های خاص و جذاب تر
  18. مجهز به بازکن های قفل صندوق از قسمت داخل خودرو
  19. مجهز به سیستم های هشدار دهنده جهت ورود غیر مجاز در مدل های رانا پلاس
  20. سیستم های کنترل کردن بخار بنزین
  21. دارای سقف شیشه ای در تیپ های پلاس
  22. دارای سیستم های عیب یابی کردن هوشمند مالتی پلکس و غیره

 

خرید آپشن های رانا

اگر قصد خرید آپشن های مختلف مانند مانیتور تصویری برای رانا پلاس را دارید، می توانید آن ها را از فروشگاه وینکا ایران تهیه کنید. وینکا ایران نمایندگی رسمی و معتبر برند وینکا می باشد که انواع و اقسام محصولات و لوازم یدکی خودروها مانند مانیتورهای تصویری را ارائه می کند.

برچسب ها:

وینکا
6 مرداد 1403
مقالات مرتبط
جدیدترین ها
لوازم جانبی